5/6

En vecka kvar till skolavslutningen! Jippie! Ska bli så skönt, har räknat ut att jag har 10 veckor sommarlov, alltså 2,5 månader. När man tänker efter är det väldigt lääänge, men jag skulle inte ha något emot att det var ännu längre.

Juste, gjorde ett test i kp, där det var olika rutor med bilder i, så här stog det: Spå din sommar: Snart är det lov! Och då kan ju massor av spännande saker hända...
Gör så här:
1. Leta upp 15 styckn småstenar.
2. Lägg dem i ena handen.
3.Skaka handen och och säg högt: "i sommar kommer jag att...."
4. Släpp stenarna över rutorna.
5. Se var de hamnar- och kolla vad som kommer att hända just dig. Landade flera stenar på samma ruta? Då är det extra stor chans att just det blir sanning!

Det här är vad jag fick. Siffran visar hur många stenar som hamnade på den rutan.
...bli kär                                                           2
...klappa ett djur jag aldrig klappat förut   1
...få fågelbajs i huvudet                                2 XD
...bli stucken av en geting                         1,5
...somna i solen                                           1
...kräkas av glass                                        1,5
...ha ett riktigt bra vattenkrig                         1
...hitta en hundralapp                                    0,5
...få en puss                                                      1
...glömma ett gosedjur på en resa               1
...sätta mig på solglasögonen                       1
...få skäll av en försäljare                               0,5

verkar bli en bra sommar förutom vissa saker...
 
vi ses

kram
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0